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(I will be away from the parish until Wednesday evening.) Over these next few days we read from the beginning of the book of Genesis. The story of creation has many beautiful, intriguing and profound lessons about God and about Man. It begins by reminding us that all of Creation is good but then answers the age old question of where evil comes from. I am often left reflecting upon the state of humanity should we not have sinned and why God would permit sin. One simple answer is that the world is better place that has sin in it. What can only exist if there is sin? The answer is forgiveness, forgiveness can only exist in a world that has sin in it. God saw the two possibilities, one a world with no sin but that also would never know forgiveness and two a world that has sin but in which people would forgive one another and seek the forgiveness of God. Remember the passage (Luke 7:41-47) where the sinful woman is washing Jesus feet with her tears and drying them with her hair all in the house of Simon the Pharisee. Jesus says, “Two people were in debt to a certain creditor; one owed five hundred days’ wages and the other owed fifty. Since they were unable to repay the debt, he forgave it for both. Which of them will love him more?” Simon said in reply, “The one, I suppose, whose larger debt was forgiven.” He said to him, “You have judged rightly.” Then he turned to the woman and said to Simon, “Do you see this woman? When I entered your house, you did not give me water for my feet, but she has bathed them with her tears and wiped them with her hair. You did not give me a kiss, but she has not ceased kissing my feet since the time I entered. You did not anoint my head with oil, but she anointed my feet with ointment. So I tell you, her many sins have been forgiven; hence, she has shown great love. But the one to whom little is forgiven, loves little.” Most simply put, a world without forgiveness would also not contain the greatest love. Jesus Christ dying on the cross to forgive all the sins of all humanity, indeed, "no one has greater love than this, to lay down one’s life for one’s friends." (John 15:13) ............................................................................................................................................................. (Estaré fuera de la parroquia hasta el miércoles por la noche.) Durante los próximos días leemos desde el principio del libro de Génesis. La historia de la creación tiene muchas lecciones hermosas, intrigantes y profundas sobre Dios y sobre el hombre. Comienza recordándonos que toda la Creación es buena, pero luego responde la vieja pregunta de dónde viene el mal. A menudo me quedo reflexionando sobre el estado de la humanidad si no hubiéramos pecado y por qué Dios permitiría el pecado. Una respuesta simple es que el mundo es mejor lugar que tiene pecado en él. ¿Qué sólo puede existir si hay pecado? La respuesta es el perdón, el perdón solo puede existir en un mundo que tiene pecado. Dios vio las dos posibilidades, una un mundo sin pecado pero que tampoco conocería el perdón y dos un mundo que tiene pecado pero en el cual las personas se perdonarían unas a otras y buscarían el perdón de Dios. Recuerda el pasaje (Lucas 7:41-47) donde la mujer pecadora está lavando los pies de Jesús con sus lágrimas y secándolos con su cabello todo en la casa de Simón el fariseo. Jesús dice, «Un prestamista tenía dos deudores: uno le debía quinientos denarios, el otro cincuenta. Como no tenían con qué pagar, perdonó a ambos la deuda. ¿Cuál de los dos amará más?». Simón contestó: «Pienso que aquel a quien perdonó más». Jesús le dijo: «Has juzgado bien». Y volviéndose hacia la mujer, dijo de Simón: «¿Ves a esta mujer? Entré en tu casa y tú no derramaste agua sobre mis pies; en cambio, ella los bañó con sus lágrimas y los secó con sus cabellos. Tú no me besaste; ella, en cambio, desde que entré, no cesó de besar mis pies. Tú no ungiste mi cabeza; ella derramó perfume sobre mis pies. Por eso te digo que sus pecados, sus numerosos pecados, le han sido perdonados porque ha demostrado mucho amor. Pero aquel a quien se le perdona poco, demuestra poco amor».. En pocas palabras, un mundo sin perdón tampoco contendría el mayor amor. Jesucristo muriendo en la cruz para perdonar todos los pecados de toda la humanidad, en efecto, "No hay amor más grande que dar la vida por los amigos". (Juan 15:13)
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What fascinates me about these analogies: of salt that loses its flavor, and light that is hidden under a basket, is the absurdity of them both. Salt does not lose its flavor or taste, it remains salty. The same is true of the light being placed under a basket. This would be absurd, at the least it would obscure the light and thus be a waste of oil or a candle. Light is visible, it is meant to be seen, it dispels darkness which is invisible and cannot be seen. Salt is salty, it cannot stop being what it is by its nature. This is intentional. Jesus is teaching us that we are naturally like salt and light. Just like the qualities of preservation, starting fires and adding flavor is naturally present in salt, so too are we naturally supposed to preserve the Gospel, spread the Gospel and enrich everything with the flavor of the Gospel. Just like light is naturally illuminating and warming, so too are we Christians supposed to naturally make the light of the Gospel more present in the world and gladden the heart of others with the warmth of God’s love. ........................................................................................................................................................ Lo que me fascina de estas analogías: de la sal que pierde su sabor, y de la luz que se esconde debajo de un cesto, es lo absurdo de ambas. La sal no pierde su sabor ni sabor, se mantiene salada. Lo mismo ocurre con la luz que se coloca debajo de una cesta. Esto sería absurdo, por lo menos oscurecería la luz y sería un desperdicio de aceite o de vela. La luz es visible, está destinada a ser vista, disipa la oscuridad que es invisible y no se puede ver. La sal es salada, no puede dejar de ser lo que es por su naturaleza. Esto es intencional. Jesús nos está enseñando que somos naturalmente como la sal y la luz. Así como las cualidades de conservación, encender fuegos y agregar sabor están naturalmente presentes en la sal, también se supone que debemos preservar el Evangelio, difundir el Evangelio y enriquecer todo con el sabor del Evangelio. Así como la luz ilumina y calienta naturalmente, también se supone que los cristianos debemos hacer que la luz del Evangelio esté más presente en el mundo y alegrar el corazón de los demás con el calor del amor de Dios.
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“The world being unworthy to receive the Son of God directly from the hands of the Father, he gave his Son to Mary for the world to receive him from her.” ~ Saint Augustine ............................................................................................................................................................. “Siendo el mundo indigno de recibir al Hijo de Dios directamente de las manos del Padre, entregó a su Hijo a María para que el mundo lo recibiera de ella”. ~ San Agustín
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St. Blaise was a bishop and a martyr from the early 4th century. He was a physician and over time sensed the call to give his life fully to God and enter the monastery where he would become a physician of souls. He was well known for his ability to heal. Desiring more and more the solitude of prayer he would stay in a cave out side of the city and it is reported that wild beasts would come and be healed by him. During the persecution of Diocletian in 316 Blaise was arrested and brought to trial for being a Christian. On the way a woman brought to Blaise her child who was choking on a fishbone and had turned a pale blue hue and was not breathing. He healed the child. He was imprisoned, tortured and eventually beheaded. While he was in prison it is said that woman brought him two small candle sticks so that he could be comforted by the light. As a result we impart a special blessing on the Feast day of St. Blaise where holding two unlit tapers crossed, we bless the throats of the faithful saying. "Through the intercession of St. Blaise, bishop and Martyr, may God deliver you from every disease of the throat and from every other illness: In the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit. Amen." ............................................................................................................................................................. San Blas fue obispo y mártir desde principios del siglo IV. Era médico y con el tiempo sintió la llamada a entregar plenamente su vida a Dios e ingresar al monasterio donde se convertiría en médico de almas. Era bien conocido por su capacidad de curar. Deseando cada vez más la soledad de la oración, se quedaba en una cueva en las afueras de la ciudad y se informa que las bestias salvajes vendrían y serían curadas por él. Durante la persecución de Diocleciano en 316, Blas fue arrestado y llevado a juicio por ser cristiano. En el camino, una mujer le llevó a Blas a su hijo que se estaba ahogando con una espina de pescado y se había puesto de un tono azul pálido y no respiraba. Sanó al niño. Fue encarcelado, torturado y finalmente decapitado. Mientras estuvo en prisión se dice que una mujer le trajo dos candelabros pequeños para que la luz lo consolara. Como resultado impartimos una bendición especial en el día de la fiesta de San Blas donde, sosteniendo dos velas apagadas cruzadas, bendecimos las gargantas de los fieles diciendo. "Por la intercesión de San Blas, obispo y mártir, que Dios los libere de toda enfermedad de la garganta y de cualquier otra enfermedad: en el nombre del Padre y del Hijo y del Espíritu Santo. Amén".
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“Simeon’s words seem like a second Annunciation to Mary, for they tell her of the actual historical situation in which the Son is to accomplish his mission, namely, in misunderstanding and sorrow. While this announcement on the one hand confirms her faith in the accomplishment of the divine promises of salvation, on the other hand it also reveals to her that she will have to live her obedience of faith in suffering, at the side of the suffering Savior, and that her motherhood will be mysterious and sorrowful.” — Pope St. John Paul II ............................................................................................................................................................. “Las palabras de Simeón parecen una segunda Anunciación a María, porque le hablan de la situación histórica real en la que el Hijo debe cumplir su misión, es decir, en la incomprensión y el dolor. Si este anuncio, por un lado, confirma su fe en el cumplimiento de las promesas divinas de salvación, por otro lado, también le revela que tendrá que vivir su obediencia de fe en el sufrimiento, al lado del Salvador que sufre, y que su maternidad será misteriosa y dolorosa”. — Papa San Juan Pablo II
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